Hvad laver en Sikkerhedsrepræsentant?
Som sikkerhedsrep. skal man som af navnet fremgår stå for sikkerheden så ingen kommer til skade.For eksempel inden en ny flyver får sin jomfru tur skal den ses i gennem.
Ror:
checkes for slør og om de sidder forsvarlig fast.
Servo:
Om den sidder rigtig og alle skruer er monteret rigtig,der næst om der er slør i forbindelsen mellem servo og ror.
Modtager:
Om den er sidder rigtig og er pakket ind i skum eller andet vibration dæmpende.
Tanken (i brændstof fly):
Om den sidder fast; den må ikke kan glide frem eller tilbage.
Motoren:
Om den sidder forsvarlig fast
Tyngde punktet:
Om det ligger korekt ifølge manualen
Ror udslag:
Om ror udslaget er tilstrækkeligt
Regler på en flyveplads:
Der må ikke flyves over hoved på personer eller biler af den grund hvis modellen skulle få en teknisk defekt og der ved piloten skulle miste kontrollen over modellen kunne den styrte ned blandt personer som er på flyvepladsen.
Alt flyvning skal foregå fra det pilot felt som er anlagt, hvis der er for stor afstand mellem 2 sendere kan den ene overtage styringen af den andens model og der ved give radio fejl med et styrt til følge.
Sikkerhedsrep. har bemyndigelse til at bortvise en pilot hvis den pågældende ikke vil rettet sig efter gentagne anvisninger.
Kort sagt:
Man må ikke flyve over personer eller biler
Nye modellen skal ses efter af en sikkerhedsrep. før jomfru turen
Sikkerhedsrep. ord SKAL følges(for en sikkerheds skyld)
Sikkerhedsrep. skal lære nye piloter hvor man omgås et modelfly så piloten ikke kommer til skade.
Du kan læse det fulde flyvepladsreglement her
Kontakt nedenstående hvis du er i tvivl om hvordan du opfører dig korrekt på pladsen.
Jesper Stensbøl
Sikkerhedsrepræsentant
Jesper Dahl Stensbøl
Mobil: 20626867
Kent Thorup
Sikkerhedsrepræsentant
Kent Thorup
Linestyring